بررسی رابطه بین مدیریت آموزشی مدیران با خودکارامدی معلمان
دوره 3، شماره 7، 1402، صفحات 43 - 53
1 کارشناس علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، ایران
چکیده :
در دهههای اخیر، رهبری آموزشی بهتدریج در مجموعه نقشهای مدیریتی در سراسر جهان موردپذیرش و توجه ویژه قرار گرفت مبنای این تغییر ریشه در تحقیقاتی دارد که به تأثیر رهبری آموزشی در یادگیری دانشآموزان، کیفیت مدرسه و بهبود مدرسه اهمیت و اعتبار زيادي دادهاند؛ بهعبارتدیگر در سالهای اخیر بهطور بیسابقهای بر نقش رهبری مدیران مدرسه تأکید شده است و درحالیکه درگذشته مدیران مدارس عمدتاً به عنوان مدیر عمل میکردند اصلاحات اخیر در مدارس آنها را به رهبران یادگیری و تغییر مبدل کرده است. هدف از اين تحقيق بررسی رابطه بین مدیریت آموزشی مدیران با خودکارآمدی معلمان مي باشد. این پژوهش مروری با بهرهگیری از منابع حاضر و مطالعات کتابخانهای صورت گرفته و به دنبال بررسی مدیریت آموزشی مدیران با خودکارآمدی معلمان می باشد. نتایج نشاندهنده باورهای مثبت معلمان، نسبت به فعالیتهای جمعی و كلاسي در مقایسه با فعالیتهای انفرادی بود. مديريت به عنوان نظریههای شخصی درباره ماهیت دانش و چگونگی اکتساب آن در نظر گرفتهشده است. باورهای شخص درباره ماهیت دانش میتواند باورهای فرد را در خصوص فرایند دانستن تحت تأثیر قرار دهد.
در دهههای اخیر، رهبری آموزشی بهتدریج در مجموعه نقشهای مدیریتی در سراسر جهان موردپذیرش و توجه ویژه قرار گرفت مبنای این تغییر ریشه در تحقیقاتی دارد که به تأثیر رهبری آموزشی در یادگیری دانشآموزان، کیفیت مدرسه و بهبود مدرسه اهمیت و اعتبار زيادي دادهاند؛ بهعبارتدیگر در سالهای اخیر بهطور بیسابقهای بر نقش رهبری مدیران مدرسه تأکید شده است و درحالیکه درگذشته مدیران مدارس عمدتاً به عنوان مدیر عمل میکردند اصلاحات اخیر در مدارس آنها را به رهبران یادگیری و تغییر مبدل کرده است. هدف از اين تحقيق بررسی رابطه بین مدیریت آموزشی مدیران با خودکارآمدی معلمان مي باشد. این پژوهش مروری با بهرهگیری از منابع حاضر و مطالعات کتابخانهای صورت گرفته و به دنبال بررسی مدیریت آموزشی مدیران با خودکارآمدی معلمان می باشد. نتایج نشاندهنده باورهای مثبت معلمان، نسبت به فعالیتهای جمعی و كلاسي در مقایسه با فعالیتهای انفرادی بود. مديريت به عنوان نظریههای شخصی درباره ماهیت دانش و چگونگی اکتساب آن در نظر گرفتهشده است. باورهای شخص درباره ماهیت دانش میتواند باورهای فرد را در خصوص فرایند دانستن تحت تأثیر قرار دهد.
کلمات کلیدی :
مدیریت آموزشی مدیران, خودکارامدی معلمان، مدیران.
مدیریت آموزشی مدیران, خودکارامدی معلمان، مدیران.