استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش: رباتهای کمکی آموزشی و کلاس های درس هوشمند
دوره و شماره : آماده انتشار
1 استادیار گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد ساری
2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد ساری
3 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد ساری
چکیده :
در حال حاضر AIED (هوش مصنوعی در آموزش ) به اندازه کافی رشد یافته تا قادر باشد به طور عمده از طریق کامپیوترها و پدها با دانش آموزان به شیوههای جدید ارتباط برقرار کند و به معلمان کمک کند تا تدریس موثرتری داشته باشند. عمدتا، سیستمهای هوشمند AIED که تا کنون وجود داشته اند، از کامپیوترها و سایردستگاه هایی که اساسا برای کسبوکار یا استفاده شخصی طراحی شدهاند،تشکیل شده بودند. آن ها به طور خاص برای آموزش استفاده نمی شدند . آینده نوید ایجاد تکنولوژیهای طراحیشده به طور خاص برای یادگیری و آموزش با ترکیب قدرت AIED با پیشرفت در زمینه رباتیک و افزایش استفاده از دستگاههای حسگر برای نظارت بر محیط اطراف و اقدامات ما را میدهد. در این مقاله فرض بر این است که مدارس (به عنوان مثال، جایی که کودکان برای یادگیری گرد هم میآیند) در ۲۵ سال آینده با هوش مصنوعی و رباتیک اداره می شوند و معلمان به نظارت و ترویج یادگیری در میان دانش آموزان ادامه می دهند. پیشنهاد میشود که در کلاسهای درس فردا، روباتهای آموزشی به معلمان کمک کنند و نمونههایی از کارهای فعلی در زمینه روباتیک را ارائه دهند. همچنین کلاسهای درس هوشمندی که از حسگرها برای حمایت از یادگیری استفاده میکنند و نشان دهند که اگر برنامههای AIED در آنها به کار گرفته شوند، چگونه میتوانند روشهای جدید مورد استفاده قرار گیرند.
در حال حاضر AIED (هوش مصنوعی در آموزش ) به اندازه کافی رشد یافته تا قادر باشد به طور عمده از طریق کامپیوترها و پدها با دانش آموزان به شیوههای جدید ارتباط برقرار کند و به معلمان کمک کند تا تدریس موثرتری داشته باشند. عمدتا، سیستمهای هوشمند AIED که تا کنون وجود داشته اند، از کامپیوترها و سایردستگاه هایی که اساسا برای کسبوکار یا استفاده شخصی طراحی شدهاند،تشکیل شده بودند. آن ها به طور خاص برای آموزش استفاده نمی شدند . آینده نوید ایجاد تکنولوژیهای طراحیشده به طور خاص برای یادگیری و آموزش با ترکیب قدرت AIED با پیشرفت در زمینه رباتیک و افزایش استفاده از دستگاههای حسگر برای نظارت بر محیط اطراف و اقدامات ما را میدهد. در این مقاله فرض بر این است که مدارس (به عنوان مثال، جایی که کودکان برای یادگیری گرد هم میآیند) در ۲۵ سال آینده با هوش مصنوعی و رباتیک اداره می شوند و معلمان به نظارت و ترویج یادگیری در میان دانش آموزان ادامه می دهند. پیشنهاد میشود که در کلاسهای درس فردا، روباتهای آموزشی به معلمان کمک کنند و نمونههایی از کارهای فعلی در زمینه روباتیک را ارائه دهند. همچنین کلاسهای درس هوشمندی که از حسگرها برای حمایت از یادگیری استفاده میکنند و نشان دهند که اگر برنامههای AIED در آنها به کار گرفته شوند، چگونه میتوانند روشهای جدید مورد استفاده قرار گیرند.
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی در آموزش و پرورش. رباتیک، سنسورها
هوش مصنوعی در آموزش و پرورش. رباتیک، سنسورها
-
328